DOLAR 0,0000
EURO 0,0000
STERLIN 0,0000
ALTIN 000,00
BİST 00.000
Advert
 Dr. Cemil  Paslı
Dr. Cemil Paslı

İkindi Namazı ve Benî Kurayza Yahudileri

Benî Kaynuka ve Benî Nadîr kabilelerinin bizzat imzaladıkları Medine Vesikası’nda bulunan güvenliğe dair maddeleri açıkça ihmal etmeleri sebebiyle Medine’den sürgün edilmesinden sonra Müslümanlar ile yapılan anlaşmayı bozmayan tek Yahudi kabilesi olan Benî Kurayza Medine’de kalmıştı.

Fakat onlarında Müslümanlar ile yaptıkları Medine Vesikası’na sadık kalmaları uzun sürmemişti.

Benî Kurayza, Medine Vesikasında belirtilen maddeye aykırı olarak Hz. Peygamber’e ve Müslümanlara olan düşmanlıklarını Hendek Savaşı’nda açığa vurmuş, Müslümanlar ile olan anlaşmayı bozarak müşrikler ile ittifak kurmuşlardı.

Medine’den sürgün edilip Hayber’e yerleşen Benî Nadîr Yahudileri Müslümanlar aleyhine faaliyetlerde bulunmaya başlamışlardır. Mekke’ye bir heyet göndererek Müslümanlara karşı ittifak kurarak onları Medine’ye saldırmaya teşvik etmişlerdir.

 Benî Nadîr liderlerinden Huyey b. Ahtab çabaları sonucu Mekkeli müşrikler, Gatafân, Fezâre, Esed ve Süleym gibi farklı kabilelerden destek alarak büyük bir ordu kurmayı başararak 627 yılında Medine önlerine gelerek Müslümanları kuşatmışlardır.

Medine önlerine gelen Müşrik ordusu Medine’nin hendek ile savunmaya alındığını görünce zor durumda kalmışlardır. Hendek Medine’yi savunmada Müslümanlara ciddi bir avantaj sağlarken, Müşrikleri sıkıntıya düşürmüştür. Hendeği geçme teşebbüslerinin başarısız olması ve kuşatmanın uzaması Müşrikleri lojistik olarak da sıkıntıya düşürmüştür.

Onların bu durumunu gören Huyey b. Ahtab, Benî Kurayza Yahudilerine gelerek müşriklere yardım etmeleri ve Müslümanlar ile olan anlaşmalarını bozmaları hususunda anlaşmaya çalışmıştır. Kurayza Yahudileri ilk etapta Huyey’in bu teklifini kabul etmemelerine rağmen onun baskılarına daha fazla dayanamayarak Müslümanlar ile yaptıkları anlaşmayı bozarak Müşrikler ile ittifak yapmayı kabul etmişlerdir.

Bu ittifak Müslümanları zor durumda bırakmış ve Hz. Peygamber, onlardan gelebilecek bir saldırıyla iki ateş arasında kalmamak için Medine içinde de bir askerî birlik görevlendirmişti.

Hendek Savaşı’nın devam ettiği bir safhada Gatafan kabilesinin ileri gelenlerinden olan Nu‘aym b. Mes’ûd’un Müslüman olması ile savaşın seyrini değiştiren bir durum ortaya çıkmıştır. Nu‘aym b. Mes’ûd, Hz. Peygamber’den gelen talimat ile Müslüman olduğunu açıklamayıp, Kurayza Yahudileri ile müttefikleri Kureyş’in arasını açmak için faaliyet yürüterek başarılı olmuştur. Nu‘aym’ın faaliyetleri sonucu iki müttefik topluluğun arası açılmış ve Mekkeli Müşrikler kuşatmayı kaldırarak Medine önlerinden çekilmek zorunda kalmışlardır.

Hz. Peygamber, Hendek Savaşı’nda müşriklerin hezimete uğratılmasından sonra öğle vaktine yakın bir zamanda Medine’ye dönerek, Hz. Âişe’nin yanına gelmiş, silahlarını çıkarmış ve başını yıkayarak istirahate çekilmiştir.

Kaynaklarımız Hz. Peygamber bu hal üzere iken Cebrâil’in gelerek: “Ey Allah’ın Rasûlü! Allah sana derhal Benî Kurayza üzerine yürümeni emrediyor.” şeklinde Allah Teâlâ’nın emrini tebliğ ettiğini belirtmektedir.( İbn İshâk, Sîre, s. 408; İbn Sa‘d, Tabakât, II, 70)

Hz. Peygamber’in de bu emir üzerine zırhını giyinip silahlarını kuşandığını da belirten kaynaklarımız, Abdullah İbn Ümmü Mektûm’un Hz. Peygamber tarafından Medine’de vekil bırakıldığını, Bilâl-i Habeşî’ye “İşiten ve itaat eden kimse ikindi namazını Benî Kurayza yurdundan başka yerde kılmasın” emrini ashaba duyurulması görevinin verildiğini ifade etmektedirler.( İbn İshâk, Sîre, s. 409; Vâkıdî, Meğâzî, II, 4; İbn Sa‘d, Tabakât, II, 70)

Duyurunun ardından da Hz. Ali’yi çağırıp sancağını ona vererek öncü birliklerin başında, Benî Kurayza yurdunu kuşatması için önden göndermiştir. Hz. Ali Hz. Peygamber’in emri üzerine süratle Benî Kurayza’yı kuşatmak üzere harekete geçmiş, Kurayza Yahudilerinin kalelerinin dibine kadar ilerleyerek sancağı buraya dikmiştir.

Günlerce süren kuşatmadan sonra Yahudiler teslim olmuşlar, Hz. Peygamber’in teklifiyle kendileri Sad bin Muaz’ı hakem tayin etmişler ve onun verdiği hüküm uygulanmıştır.

Benî Kurayza gazvesinde sözleşmeye dayalı hukukun kişisel ibadet olan namazdan daha ehemmiyetli olduğu dersi veriliyor.

Gazze’de yaşanan İsrail vahşeti karşısında Müslümanlar özellikle farz ve vacip olmayan bütün mali ibadetleri gözden geçirmeli ve Allah’ın rızık olarak verdiği imkânları yine O’nun rızası çerçevesinde kullanırken ehem/mühime çok dikkat etmeliler.

Günümüz Müslümanları olarak hepimizin hayatlarında Kur’an ve Sünnet’le belirlenen ehem/mühim konusunda derin bir tefekküre ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.

Afternoon Prayer and Banu Qurayza Jews

After the Banu Qaynuqa and Banu Nadir tribes were exiled from Medina due to their apparent neglect of the security provisions in the Medina Document, which they personally signed, the Banu Qurayza, the only Jewish tribe that did not violate the agreement made with the Muslims, remained in Medina.

However, it did not take long for them to remain faithful to the Medina Agreement they made with the Muslims.

Banu Qurayza, contrary to the article stated in the Medina Document, Hz. They revealed their hostility towards the Prophet and the Muslims in the Battle of the Trench, and they broke the agreement with the Muslims and formed an alliance with the polytheists.

Banu Nadir Jews, who were exiled from Medina and settled in Khaybar, began to engage in activities against Muslims. They sent a delegation to Mecca and formed an alliance against the Muslims and encouraged them to attack Medina.

 Huyey b., one of the leaders of Beni Nadir. As a result of Ahtab's efforts, the Meccan polytheists managed to establish a large army by receiving support from different tribes such as Gatafân, Fezâre, Asad and Sulaym, and came to Medina in 627 and besieged the Muslims.

The polytheist army came to Medina and was in a difficult situation when they saw that Medina was defended with a ditch. While the trench provided a serious advantage to the Muslims in defending Medina, it caused trouble for the polytheists. The failure of the attempts to cross the trench and the prolongation of the siege also put the polytheists in logistical difficulties.

Seeing their situation, Huyey b. Ahtab came to the Banu Qurayza Jews and tried to reach an agreement that they would help the polytheists and break their agreements with the Muslims. Although the Qurayza Jews did not accept Huyey's offer at first, they could not stand his pressure any longer and agreed to break the agreement they made with the Muslims and make an alliance with the Polytheists.

This alliance left Muslims in a difficult situation and Hz. The Prophet also assigned a military unit in Medina to avoid being caught between two fires due to an attack from them.

At a stage when the Battle of the Trench was continuing, Nu'aym b., one of the leaders of the Gatafan tribe. When Mes'ud became a Muslim, a situation arose that changed the course of the war. Nu'aym b. Mes'ud, Hz. He was successful by not declaring that he was a Muslim upon the instruction of the Prophet, but by carrying out activities to create a rift between the Qurayza Jews and their allies the Quraysh. As a result of Nu'aym's activities, a rift broke out between the two allied groups, and the Meccan Polytheists had to lift the siege and retreat from the front of Medina.

Hz. After the polytheists were defeated in the Battle of the Trench, the Prophet returned to Medina around noon and met Hz. He came to Aisha, took off his weapons, washed his head and went to rest.

Our sources are Hz. While the Prophet was in this state, Gabriel came and said: “O Messenger of Allah! Allah commands you to immediately march against Banu Qurayza.” He states that he conveyed the command of Allah Almighty in the form of. (Ibn Ishaq, Sira, p. 408; Ibn Sa'd, Tabaqat, II, 70)

Hz. Our sources, which also state that the Prophet put on his armor and weapons upon this order, indicate that Abdullah Ibn Ummu Maktum was with Hz. They state that he was left as a deputy in Medina by the Prophet, and that Bilal-i Habeshi was given the task of announcing to his companions the order "No one who hears and obeys should perform the afternoon prayer anywhere other than the land of Bani Qurayza." (Ibn Ishaq, Sîra, p. 409; Vâkıdî, Mağazî , II, 4; Ibn Sa'd, Tabaqat, II, 70)

After the announcement, Hz. He called Ali and gave him his standard and sent him ahead at the head of the vanguard to besiege the land of Banu Qurayza. Hz. Hazrat Ali. Upon the order of the Prophet, he quickly took action to besiege Banu Qurayza, advanced to the base of the castles of the Qurayza Jews and raised the standard there.

After a siege that lasted for days, the Jews surrendered and Hz. Upon the proposal of the Prophet, they appointed Sad bin Muaz as the arbitrator and his decision was implemented.

In the Battle of Banu Qurayza, the lesson is given that contractual law is more important than prayer, which is a personal act of worship.

In the face of the Israeli brutality in Gaza, Muslims should especially review all financial acts of worship that are not obligatory or obligatory, and they should be very careful when using the opportunities God has given as sustenance, within the framework of His consent.

I think that, as today's Muslims, we all need a deep reflection on the important issues determined by the Quran and Sunnah in our lives.

 

 

NELER SÖYLENDİ?
@
 Dr. Cemil  Paslı

Dr. Cemil Paslı

DİĞER YAZILARI Beyin-Beyincik-Vicdan=Yasama-Yürütme-Yargı Geçmek mi, Kalmak mı? Metafor (Mesnevi/Kabak Metaforu) İnanç/Düşünce/Ahlak İddialar ve Hırslarımızın Kuşattığı Hayatlarımız Kitap ve Silah Dengesi İsra 36. Ayete Dikkat Göz Bebeğimiz Olan Dostlarımız Öncelikli Kaygılarımız Sevgi-Acı-Hz. İnsan İniş-Çıkış-Konfor Gençliğin Gündemindeki Konulara Dair: Soru/Cevap Süleymanlar Ayakta Ölür. Süleymanlar Ayakta Ölür. Evlilik Yaşı İçin 5 N 1 K İnsan Hayata Nereden Başlamalı? İnsan Neden Alzheimer ve Demans Olur? Sevinince Toprağa, Üzülünce Gökyüzüne Bak! Bir Hikâyeniz Var mı? “En Büyük Sürpriz” Bizi Bekliyor Olabilir mi? Meslek Lisesi mi, Fen/Anadolu Lisesi mi? (Müfredat İçin) Anaokulu mu, Üniversite mi? (Müfredat İçin) Hardal Tanesi Özeleştiri mi/Savunma mı? Siyasette Adalet mi Fayda mı? Yapamadığımız Şeyi Allah’tan İstemek Buen Vivir Başrol de mi Oynuyorsunuz, Yoksa Figüran mısınız? Saygı Duymam Gereken Bu(!) mu? Dünya ve Ahirette Uyuyabilmek ve Uyanabilmek Omurga Aile Neden İlk Düşmandır? Anne/Baba/ÖğretmenAcı Bir Tebessüm Derdinin Devası Sen’sin. Eşyanın Ruhu Alçak Gönüllü Neden Uzakları Yakın, Yakınları Uzak Ettik? En Büyük Fesat Nedir? Kütük Çok Sahibi Yok Fix/Takıntı Siyaset ve Tefekkür Haddini bil, mutlu ol! Korona Döneminin Dijital Çocukları Sessizliğin Gücü (Meryem, 19/10) Çocuğa Sevgi, Gence Güven ve Yaşlıya Saygı M. Şerefeddin Yaltkaya, İslam Mecmuası ve Yeni Türkiye Atları Hazırlayın Pozitiflik, Saf Pozitiflik midir? Gülümseme ve Huzur Kabz ve Bast Duruşu Desteklenmeyen Çocuk Bağımlı Olur. (Montessori Eğitimi) Bağınız Her Daim Açık mı? Nişanlınız Nasıl Güzel Olur? Toprağımız Bol Olacak mı? Helalleşme/Sıfırlama(!?) Mümkün mü? Yalanın Negatif ve Pozitifi Ne Yığdırın, Ne De Bağırtın. Kadife Yumruk (Gerçeğin Gücü) Artırılmış Sanal Hayatın Kurbanları Şeytan Nerede? Peygamber Kıssaları ve Çocuk Eğitimi Çok Zayıflamışsın! Neredesin Hızır? Nakıs/Noksanlık/İmtihan Bağımlılık Nasıl Gelişir? “5” “95”den Büyüktür. (Çocuk Eğitimi) Aile Mahremiyeti ve Nükleer Enerji Talip Olduklarımıza Dikkat! Liderlere “Hüsn-i Hâtime” İçin 5 Tavsiye Seferoğulları, Tellioğulları ve Yeşil Vadi Ubasute İşiniz Zor mu? Hayatın Ritmi Yörünge/Omurga ve Meteor Taşı Niyet-Düşünce-Söylem-Eylem-Amel-Ahlak Her Zaman, Her Şeye Rağmen Kazanmak mı? Faraziye Hayatlar, Şimdi ve Burası Kifayetsiz Muhterisler, Dış Güçler ve Türkiye Yüzyılı Sofradaki Çatal (Vasat-Orta Yol) Hayat; Geriye Doğru …, İleriye Doğru… Ve Yer, Ağırlıklarını (Madenleri, Ölüleri) Dışarı Çıkardığı Zaman Sabır; Boyun Eğmek Değil Mücadele Etmektir. Deprem-Kenetlenme-Kader-Tedbir Köy/Şehir Gerilimi ve Başıboş Köpekler Sorunu Akupunktur-İğnelenme-Eleştiri Üç Farklı Rüzgârın Anaforundaki Ülke’m Mehmet’leri “Fatih” Yapmak İçin… Mevlana, Konevi ve Urmevi’yi Anlamak İçin… Kadın ve Erkek “Eş” Değerdir. “Sema” Bize Ne Anlatır? Kötülük Genini Çıkarabilir miyiz? Kimin Uydusuyuz? Sağlıklı Birey-Mutlu Aile-Huzurlu Toplum Hak ve Hakikat Acı Bir Tebessümle Kayan Yıldızlar Aile ve Gençlik Çalıştayı Öldüren Tamam da Ölen Nasıl Cehennemlik Olur? 3O+2D+1Y+BK+ARSP=Gelişim Toprak/Ateş/Su Görünme Şehvetinin Tükettiği Hayatlar Kur’an Tilaveti Nedir, Ne Değildir? Dünya Bizim Neyimiz Olur? Tesettür; Önce Erkeklerin Göz Kapaklarına Boşluk: Şeytan İnsan-Cemaat-Cemiyet Ukde: Oral Fiksasyon Gıll=İmtihan İslam, Değişim ve Dayanışma Oyunları En Ulvi Kaçış Yöntemleri Deha Nedir?
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  • Süper LigOP
  • 1GALATASARAY822
  • 2SAMSUNSPOR818
  • 3BEŞİKTAŞ717
  • 4FENERBAHÇE716
  • 5RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ714
  • 6GÖZTEPE712
  • 7İKAS EYÜPSPOR812
  • 8TÜMOSAN KONYASPOR811
  • 9SİPAY BODRUM810
  • 10TRABZONSPOR79
  • 11CORENDON ALANYASPOR89
  • 12KASIMPAŞA88
  • 13NET GLOBAL SİVASSPOR88
  • 14ANTALYASPOR88
  • 15ÇAYKUR RİZESPOR87
  • 16GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ75
  • 17BELLONA KAYSERİSPOR74
  • 18ATAKAŞ HATAYSPOR73
  • 19ADANA DEMİRSPOR81
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
KONYA LOBİ Temmuz Ağustos 2023
BURÇ YORUMLARI
  • KOÇ
    Koç Burcu
  • BOĞA
    Boğa Burcu
  • İKİZLER
    İkizler Burcu
  • YENGEÇ
    Yengeç Burcu
  • ASLAN
    Aslan Burcu
  • BAŞAK
    Başak Burcu
  • TERAZİ
    Terazi Burcu
  • AKREP
    Akrep Burcu
  • YAY
    Yay Burcu
  • OĞLAK
    Oğlak Burcu
  • KOVA
    Kova Burcu
  • BALIK
    Balık Burcu
ANKET OYLAMA TÜMÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA