Program kapsamında ilk olarak Hacı Bektaş-ı Veli Türbesi’ni ziyaret ederek dua eden Bakan Çiftçi, ardından Muharrem ayı vesilesiyle düzenlenen anlamlı bir buluşmaya katıldı.

Aynı Sofranın Etrafında Buluştular
Horasan Erenleri Dergâhı Cemevi'nde gerçekleştirilen "Oruç Açma ve Lokma Paylaşımı Programı"nda devletin zirvesi ve vatandaşlar bir araya geldi. Programa Bakan Mustafa Çiftçi’nin yanı sıra Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, kent protokolü ve çok sayıda vatandaş katıldı. Muharrem ayının manevi atmosferinde aynı sofrayı paylaşan heyet, birlik ve beraberlik mesajları verdi.
"Muharrem Ayı, Kardeşliğin Erdemini Hatırlatıyor"
Ziyaret ve programın ardından açıklamalarda bulunan Bakan Çiftçi, Muharrem ayının İslam dünyasındaki ve Anadolu coğrafyasındaki önemine dikkat çekerek şunları söyledi: "Kerbelâ'nın hüznünü yüreğimizde hissettiğimiz Muharrem; dayanışmanın, kardeşliğin, adaletin ve sabrın erdemini bizlere hatırlatan müstesna bir aydır. Anadolu'nun mayasını yoğuran Horasan erenlerinin, Hacı Bektaş-ı Veli'nin ve bu toprakların irfan geleneğinin bizlere bıraktığı en büyük emanet; ayrılığı değil kardeşliği, ötekileştirmeyi değil muhabbeti, sen-ben demeyi değil 'biz' olmayı tercih etmektir."
"Alevisiyle, Sünnisiyle Büyük Bir Milletiz"
Türkiye’nin kültürel ve toplumsal zenginliğine vurgu yapan Bakan Çiftçi, Anadolu topraklarında asırlardır süregelen kardeşlik bağının altını çizdi: : "Bu aziz vatan; Alevisiyle, Sünnisiyle, Türküyle, Kürtüyle, Arabıyla, Çerkeziyle aynı bayrağın gölgesinde kader birliği yapmış büyük bir milletin yurdudur. Gönül sofralarını bizlere açan, samimiyetleri ve muhabbetleriyle bu güzel buluşmaya anlam katan tüm canlarımıza teşekkür ediyorum."
Bakan Çiftçi, konuşmasını "Cenab-ı Hak; bu kadim toprakların mayası olan birlik, muhabbet ve kardeşlik ruhunu nesiller boyu muhafaza eylesin" dualarıyla sonlandırdı.































