Bakan Yumaklı : ‘’Beyşehir Gölü, Önemli Bir Doğal İçme Suyu Kaynağıdır.

Tarım ve Orman Bakanlığı, mevsim değişikliğine yol açarak toprakta yetişen ürünü vuran ve gölleri kurutan küresel ısınma riskini bertaraf etmek için Türkiye’nin sahip olduğu tüm su havzalarının röntgenini çekecek, analizlerini yapacak, sınırlarını çizerek tek bir data altında toplayacak.

YEREL - 19-06-2024 08:46 947 kez okundu.

Bakan Yumaklı : ‘’Beyşehir Gölü, Önemli Bir Doğal İçme Suyu Kaynağıdır.

Türkiye’nin Konya’daki en büyük tatlı su gölü Beyşehir Gölü, önemli bir doğal içme suyu kaynağı. Pilot bölge olarak seçilen gölde teknik saha çalışması olacağını ifade eden Bakan Yumaklı “Projeyle ayrıca Türkiye Sayısal Su Kaynakları Altlığı verileri kullanılarak Türkiye Su Atlasları ve atlas kitapçıkları oluşturulacak. Atlaslarda gelecek nesillere aktarılmak üzere su kaynaklarının kültürel, tarihsel bilgilerle birlikte geçmişten günümüze değişimi ortaya konacak. Bahse konu atlaslar, Cumhuriyetimizin 100. yılına ithafen 1923-2023 numarasına sahip 100 adet olarak basılacak” açıklamasında bulundu.

Advert
Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
Meram'da Çocuklar Karne Sevincini Doyasıya Yaşadı

Meram'da Çocuklar Karne Sevincini Doyasıya Yaşadı

27-06-2026 - YEREL

Başkan Altay, Atatürk Caddesi'nde Asfalt Yenileme Çalışması Yaparak Standardı Yükselttiklerini Açıkladı

Başkan Altay, Atatürk Caddesi'nde Asfalt Yenileme Çalışması Yaparak Standardı Yükselttiklerini Açıkladı

27-06-2026 - YEREL