Şehrin kalkınma hamlesini hızlandırmak ve yürütülen projelerin takibini gerçekleştirmek amacıyla düzenlenen "Yatırım Değerlendirme Toplantısı", Vali İbrahim Akın’ın başkanlığında Valilik Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantıya ilin yatırımcı kurum müdürleri ve ilgili bürokratlar katıldı.
Toplantının ana gündem maddesini, Konya genelinde ulaştırmadan sağlığa, eğitimden tarıma kadar geniş bir yelpazede sürdürülen kamu yatırımları oluşturdu. Kurum müdürleri, kendi sorumluluk alanlarındaki projelerin fiziki ve nakdi gerçekleşme oranlarına dair kapsamlı sunumlar yaparak Vali Akın’ı bilgilendirdi. Devam eden inşaatların son durumu, ihale aşamasındaki projeler ve ödeneklerin verimli kullanımı detaylıca analiz edildi.
"Zaman ve Verimlilik En Büyük Önceliğimiz"
Toplantıda bir konuşma gerçekleştiren Vali İbrahim Akın, kamu hizmetlerinin aksatılmadan vatandaşa ulaştırılmasının temel görevleri olduğunu hatırlattı. Yatırımların sadece tamamlanmasının değil, "zamanında ve verimli" şekilde bitirilmesinin kritik olduğunu belirten Vali Akın, şu ifadeleri kullandı:
"Vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracak her bir proje bizim için çok kıymetlidir. Kamu yatırımlarının planlanan takvim içerisinde, en etkin ve verimli şekilde tamamlanması için tüm kurumlarımızın büyük bir hassasiyetle çalışması gerekiyor. Bu süreçte bürokratik engellerin aşılması ve çalışmaların hızlanması adına kurumlar arası koordinasyonu en üst seviyede tutmalıyız."
Vali Akın, projelerin sahada karşılaştığı sorunların çözümü noktasında kurumların birbirleriyle sürekli iletişim halinde olmasının önemine değinerek, aksama yaşanan noktalarda bizzat takipçi olacağını ifade etti.
Toplantı, ilin vizyon projeleri üzerine yapılan görüş alışverişi ve önümüzdeki döneme dair stratejik değerlendirmelerin ardından sona erdi.